Ples/igra u školi podjednako važni kao i opšte obrazovni predmeti!

Ples/igra je fizička aktivnost koja treba da ima jednak položaj u školama kao i ostali opšte obrazovni Ova fotografija je vlasništvo USO "Korak po korak" i ne sme se koristi mimo pisanog odobrnja.predmeti (matematika, srpski , engleski ….. )

Odmah na početku da razgraničimo, u ovom tekstu se ne raspravlja protiv opšte obrazovnih predmeta, koji su nužni delovi velike kreativne avanture ljudskog uma već treba naglasiti da su svi oni usko povezani sa plesom i igrom. U ovom tekstu želimo da objasnimo i iznesemo naše mišljenje o važnosti i jednakosti plesa sa ostalim vidovima umetnosti , prirodnim i društvenim naukama u opštem obrazovanju svakog deteta.

Šta je ples?
To je  izražavanje kroz pokret i ritam, veza osećaja i ideja. Niko nije izumeo ples. On je duboko u srcu svake kulture, “Ples je deo pulsa čovečanstva”. On ujedinjuje različite žanrove, stilove i tradiciju i stalno se razvija. Njegove uloge sežu od rekreacije do svetosti i pokrivaju svaki oblik društvenih ciljeva.

Neki ljudi već dugo vremena razumeju da je ples među najvažnijim delovima života i obrazovanja. U „ In Dance Education around the World: Perspectives on Dance, Young People and Change“ , istraživači Charlotte Svendler Nielsen i Stephanie Burridge povezuju nedavna istraživanja o vrednosti plesa u svim okolinama: od Finske do Južne Afrike, od Gane do Tajvana, od Novog Zelanda do Amerike. Nizak status plesa u školama je izveden iz visokog statusa tradicionalnog akademskog rada koji povezuje inteligenciju uglavnom s usmenim i matematičkim rasuđivanjem. Istraživanja koja su prikupile Nielsen i Burridge su istraživala kako dublje razumevanje plesa izaziva uobičajna shvatanja inteligencije i uspeha i pokazuju snagu promene kod ljudi svih uzrasta i njihovih života. Ples može pomoći u vraćanju radosti i stabilnosti u živote s puno problema i ublažiti napetost u školama koje nasilje i zlostavljanje remete.

Toni Walker, osnivač Osnovne škole Lehigh na Floridi, je podelio ovu priču o devojčici u projektu „Učionice plesa“. „Kad je ova mlada dama prvi put došla u Lehigh, hrpa dokumenata o pritužbama na nju je bila prilično debela“, Walker se priseća. „Osećala je da se treba popraviti i da svi saznaju koliko je snažna i da je spremna boriti se. Ona se nije htela priključiti programu plesa, ali učestvovanje nije bilo stvar izbora. Ubrzo je shvatila da ima prirodan talent. Na sledećem času je imala malo drugačiji stav i nismo se raspravljali sa njom oko plesa,“ Walker se priseća. „Samo je stala u red.“ Do trećeg i četvrtog časa, Walker kaže da se učenica promenila: „ Ponaša se drugačije; govori drugačije; draga je; puna je poštovanja; nije imala niti jednu pritužbu na ponašanje. Njena majka ne može verovati u ono što vidi. To je neverovatno. Program ima puno veće značenje nego što ljudi misle.“

Plesno obrazovanje je korisno za društvene veze učenika, posebno među polovima i starosnim grupama. Mnogi oblici plesa, uključujući plesove u paru, su sami po sebi društveni. Uključuju sinhronizovano kretanje i saosećanje izazvano fizičkom kontaktom. U jednoj anketi „ Učionice plesa“ u New Yorku je 95 posto učitelja reklo da je kao rezultat plesanja u grupi vidljiv napredak učenika u sposobnosti međusobne saradnje. U anketi u Los Angelesu je 66 posto profesora škola reklo da su, nakon učestvovanja u programu, njihovi učenici pokazali bolje prihvatanje drugih, a 81 posto učenika da su se ponašali prema drugima s više poštovanja. Ples ima takođe i ekonomske koristi. Osim što se ljudi zapošljavaju na tom polju, ples ističe mnoge dobre osobine koje poslodavci smatraju ključnim u saradnji i prilagodljivosti radne snage.

Jedna profesorka je bila posebno iznenađena poboljšanjem u čitanju i rezultatima iz matematike učenika petog razreda. „ Ne postoji „ako“, „i“ ili „ali“ što se tiče uticaja programa na akademski život naše dece,“ kaže Lois Habtes, nastavnik Osnovne škole Emanuel Benjamin Oliver  „ Kad sam tek došla ovde, njihovi rezultati su bili poražavajući. Prošle godine – naše druge godine u programu – popravili su se za 83 posto. Ove godine je naš peti razred ostvario 85 posto na testu čitanja, što je najbolji rezultat u školi.

Naravno, to nije samo ples. Uspeh „ Učionice plesa“ je primer dobro zabeležena veza između fizičkih aktivnosti i postignuća u obrazovanju. Danas, u mnogim školama u SAD-u smanjuju časove fizičkog vaspitanja i ostalih programa kako bi se produžilo vreme za društvene i prirodne nauke. Ove mere jednostavno nisu poboljšale postignuća kao što su mnogi tvorci ovog plana mislili.

Grupa istraživača u kineziologiji (nauka o pokretu) i pedijatriji su vodili ogromno razmatranje 850 istraživanja o postignućima fizičke aktivnosti na decu školskog uzrasta. Većina istraživanja je merilo rezultate 35 – 40 minuta umerene do teške fizičke aktivnosti tri do pet puta nedeljno na mnoge faktore kao što su gojaznost, stanje vaskularnog sistema, krvni pritisak i gustina kostiju kao i depresiju, teskobu, sliku o sebi i akademski uspeh. Na temelju snažnih dokaza u mnogim kategorijama, grupa je čvrsto preporučila sarađivanje učenika na jednom času ( ili više) umerene do teške telesne aktivnosti po danu. Gledajući posebno na akademski uspeh, grupa je našla jake dokaze u podupiranju zaključka da „telesna aktivnost ima pozitivan učinak na pamćenje, koncentraciju i ponašanje u učionici“

.

Većina dece u javnim školama u SAD-u dobiju časove muzičkih i likovnih umetnosti, iako je to obrazovanje često šturo. Ali ples i pozorište se često vide kao drugorazredni i prilike u umetnosti uglavnom su najniže za učenike u najsiromašnijim delovima zemlje. „I dalje je puno učenika koji nemaju pristup umetničkom obrazovanju. Puno njih se nalazi u našim siromašnijim zajednicama gde je nastava svakako najpotrebnija,“ kaže Bob Morrison, osnivač i voditelj „Quadrant Research“.

Hoće li biti u redu da milioni učenika nemaju pristup matematici ili jezicima? on pita. „ Naravno da neće, i to se ne sme tolerisati u umetnosti. Postoji mit da su časovi umetnosti za darovite i talentovane, ali mi znamo da umetnost koristi svakome bez obzira na njihov odabir struke,“ rekao je. „ Ne predajemo matematiku samo kako bismo stvorili matematičare i ne podučavamo pisanju samo kako bismo stvorili sledeću generaciju pisaca romana. Isto je i za umetnost. Učimo ih kako bismo stvorili celokupne građane koji mogu primenjivati znanje i iskustvo sa časova umetnosti na njihove karijere i živote.“

 

Tim USO “Korak po korak”


https:/ /tinyurl.com/y9ajjw8m